Skip to content

HR, рекрутер і сорсер: хто є хто?

У сфері HR та рекрутингу з’являється все більше різних позицій. Розберемося, хто і чим займається.

Хто такий HR

HR-менеджер (human resources manager) — фахівець, який керує персоналом, створює та розвиває корпоративну культуру. Залежно від розміру та специфіки компанії, обов’язки HRM можуть відрізнятися.

Основні завдання:

  • участь у найманні, оцінюванні кандидатів,
  • онбординг, адаптація, супровід та оффбординг працівників,
  • організація навчання, проведення тренінгів,
  • робота над кар’єрними планами співробітників: створення грейдів, організація performance review тощо,
  • створення систем мотивації, бонусної системи,
  • організація team building-активностей,
  • допомога в комунікації різних відділів та членів однієї команди,
  • робота з документацією, офіційним оформленням.

Зазвичай HR-менеджери звертають увагу на такі метрики, як залученість та задоволеність команди. Наприклад, якщо в команді виник конфлікт, HR допоможе його вирішити. Якщо знизилася лояльність, то такий фахівець покращить «плюшки» (запровадить медичне страхування, організує піца-п’ятниці або домовиться про компенсацію спортзалу). HRM роблять все, щоб працівники могли показувати кращі результати і комфортно почувалися в компанії.

Завдання HR в різних типах компаній відрізняються. Наприклад, не в IT HR може працювати тільки над найманням та оформленням працівників.

HR в IT та великих компаніях більше часу приділяють роботі над лояльністю, брендом роботодавця. Через велику кількість завдань такого менеджера, позицію «дроблять» на функції та віддають окремим фахівцям. Рекрутер та сорсер займаються найманням, Employer Brand Manager — розвитком бренду.

Можна зустріти такі HR-позиції у великих та IT-компаніях:

  • HR-Director — створює глобальну HR-стратегію, входить в топ-менеджмент,
  • HR-бізнес-партнер (HRBP) — пов’язує HR-стратегію з загальними фінансовими результатами,
  • HR People Partner — піклується про комфорт кожного співробітника, працює над програмами мотивації,
  • Career Adviser (кар’єрний коуч) — допомагає сформувати кар’єрні плани та розвиватися кожному працівнику в компанії,
  • L&D Manager — відповідальний за організацію навчання та розвиток співробітників,
  • MarHR чи Employer Brand Manager — працює над розвитком бренду роботодавця.